محسن چاووشی

محسن چاووشی+همکاران

محسن چاووشی

محسن چاووشی+همکاران

اشعارآلبوم های محسن چاوشی

در ادامه مطلب ببینید...

1.(لنگه کفش)   شاعر:حسین صفا   خواننده وآهنگسازمحسن چاوشی

 

یه لنگه کفش پیرودرب وداغون

افتاده بودیه گوشه ی خیابون

هیشکی اونویه لحضه پاش نمی کرد

هیشکی یه لحظه هم نگاش نمی کرد

می گف که تنهایی وپناهی

یه روزبه آخربرسه الهی

یه لنگه کفش پاره

بی کس وبی ستاره

افتاده زاروگریون

یه گوشه خیابون

شب بودوشب گردی بارون وباد

ردشدم وچشام به چشماش افتاد

دیدم که زخماش همه ازغربته

مثل خودم خسته وبی طاقته

دیدم وگفتم که نیاید نشست

یه کفش بیچاررودیدونشکست

یه لنگه کفش پاره

بی کس وبی ستاره

افتاده زاروگریون

 یه گوشه ی خیابون

رفتم وگفتم که چرانشستی

تلف نکن عمرتودستی دستی

درسته که ازهمه تنهاتری

اسیراین دردای زجرآوری

کفشای غیرتوبایدپاکنی

بگردی ولنگتوپیداکنی

یه لنگه کفش پاره

بی کس وبی ستاره

افتاده درب وداغون

یه گوشه ی خیابون

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.(بچه های اهواز)   شاعر:حسین صفا   خواننده وآهنگسازمحسن چاوشی

 

یادبچه های مهربون اون زمین خاکی

یادبازی یادبردناوباختنامیفتم

بعضی وقتام یادجنگو

یادموندناورفتنامیفتم

دوست دارم برم جنوب کنارجاشوهای دریا

که روعرشه واسه ماهیامی خونن

بشینم نگاه کنم به شکل ابراکه هنوز

شکل تفنگ وترکش وتیروجنونن

پدرم همیشه میگه یادته بهت میگفتم

اگه بچه های اهوازکه نه ابرن نه پرندن

توی بازی هم ببازن

توی عشقشون برندن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.(تنگ بلوری)    شاعر:امیرارجینی    خواننده وآهنگساز:محسن چاوشی

 

آمدی ازراه دوری تنگ زیبای بلوری

آمدی دیدی دلم راخسته درکنج صبوری

وقت تاریکای جاده باتویک فانوس آمد

تشنه بودم قطره ای راباتویک اقیانوس آمد

قصددل کندن ندارم ازتوای دل کنده ازخون

ازتوای برده دلم راتاشب خوب تولد

ای همیشه جاودانه درمیان لحظه هایم

غصه معنایی نداردتاتومی خندی برایم

پیش توازیادبردم روزهای سختی ام را

عشق مدیون توهستم لحظه خوشبختی ام را

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.(عشق دوحرفی)  شاعر:امیرارجینی    خواننده وآهنگساز:محسن چاوشی

 

همیشه خسته ازروزای برفی

عشق پریشون شده ی دوحرفی

گفته بودم اگه دلت گرفتست

کنج دلم جاواسه ی دلت هست

شایددلت خواست وپاهات نیومد

یا شایدم دلت باهات نیومد

هرچی که بودبزارکه گفته باشم

هرجاکه هست دلت منم باهاشم

عشق گذشته ازپل

دشت پرازگلایل

گم شده ی دوحرفی

خسته ی روزبرفی

گفته باشم اگه دلت گرفتست

کنج دلم جاواسه ی دلت هست

حالا که تقویم زمستوناش زیاده

توکوچه های سردش همیشه برف و باده

بایدبیای ببینم بهارخنده هاتو

بیابزارتموم شه روزای برفی باتو

رنگ غموبه شعرشادم زده،دشت پرازگلایل غم زده

دلم می خوادخودت بیای ببینی،نبض منو قلب توباهم زده

 

 

 




5.(خاطره های مرده)    شاعر:حسین صفا  خواننده وآهنگساز:محسن چاوشی

 

گردوغباردوری روقاب سردوخالی

عکس دوتاپرنده روشاخه های قالی

نه پنجرهنه گلدون نه شیروونی نه ناودون

آینه ی پینه بسته روطاقجه ی شکسته

خاطره های مردموزنده کن

دنیاموازپنجره آکنده کن

قابوپرش کن آینه رونگاه کن

پرنده های قلی رهاکن

به خونه خیال من جون بده

به دفترمن سروسامون بده

چندتااتاق تاریک چندتاچراغ خاموش

یه میزبی صندلی یه دفترفراموش

حیاط سردپاییزبایک درخت تنها

یه حوض وچندتاماهی خسته ی سوزوسرما

بازم بکارتودست من بهارو

بازم بیانون بده ماهیارو

تکیه بده به تک درخت خونه

ای که نگات برام یه سایه بونه

به خونه خیال من جون بده

به دفترمن سروسامون بده

به خونه خیال من جون بده

دفترمن سروسامون بده

 

6.(شادابی)      شاعر:حسین صفا   خواننده وآهنگساز:محسن چاوشی

 

به خداهمیشه ازخدامی خوام،

لحظه ی جداییمون سرنرسه

تا همیشه پابه پای هم باشیم،

اما این کوچه به آخرنرسه

نگوتاابدبایدتنها باشم،

آرزوهای منوازم نگیر

من می خوام باتوباشم باخودتو،

عشق من عشقمودست کم نگیر

این همه شادابی یه روزی حروم میشه

کوچه هم تموم نشه عمرمون تموم میشه

تا ابدبامن باش همه هستی من

هستیموازم نگیرحرف رفتنونزن

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.(گیسوطلا)  شاعر:حسین صفا  خواننده وآهنگساز:محسن چاوشی

 

آهای رییس خوشگلا

ابروکمون گیسوطلا

شیطونک نامهربون

گیسوطلاابروکمون

قسم به جون عاشقات

که من میون عاشقات

به قیمت جون می خرم

هرچی بخوادبیادسرم

آهای رییس خوشگلا

ابروکمون گیسوطلا

شیطونک نامهربون

گیسوطلاابروکمون

من که میون عاشقات

هستیموریختم زیزپات

نذاربپوسم توخزون

قلبموانقدرنچزون

میگن که وقتی یارمیاد

پشت سرش بهارمیاد

بهاروباخودت بیار

خانوم بهارخانوم بهار

تویی رییس خوشگلا

ابروکمون گیسوطلا

آهای رییس گریه هام

منم رییس عاشقام

تویی رییس خوشگلا

ابروکمون گیسوطلا

آهای رفیق گریه هام

منم رییس عاشقام

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(آلبوم خودکشی ممنوع)   خواننده وآهنگساز:محسن چاوشی     شاعر:بهاره مکرم

 

1.ازاین بالا نگاه کردم زمین منوصدامی زد

یکی می گفت بپرپایین یکی توقلبم جامی زد

وقت تموم کردن کارشهامت دل بریدن

خط کشیدن دورهمه به حس پروازرسیدن

حالا باید چی کارکنم خاطره ها روخط زدم

کاری که اینجا ندارم گذشتنوخوب بلدم

برای گریه کردنات یکی دوروزی کافیه

سیاه بپوش برای من اینم برای قافیه

فقط من ازاینجامیرم فکرنکنم چیزی بشه

نه آسمون زمین میادنه ابری بارونی میشه

برای گریه کردنات یکی دو روزی کافیه

سیاه بپوش برای من اینم برای قافیه

 

 

 

2.آهای خبرنداری  شاعرمحسن یگانه

 

عشق کدوم غریبه یهوبه جونت افتاد

چی شده که خیلی ساده عشقموبردی ازیاد

قلبموبی تفاوت له کردی زیرپاهات

گول نگاتو خوردم توکه فریبه حرفات

آهای خبرنداری دلم داره می میره

همدم بی کسیهات توبی کسی اسیره

بهش بگین هنوزم جاش خالیه توخونم

بگین هنوزدادمی زنم برگرددردت به جونم بیابلات به جونم

رفتی ازاینجاامابدون نرفتی ازیاد

ندیدی وقتی رفتی واست کی دست تکون داد

هرکی منومی بینه فکرمیکنه دیوونم

دیوونه توهستم دردوبلات به جونم

 آهای خبرنداری دلم داره می میره

همدم بی کسیهات توبی کسی اسیره

بهش بگین هنوزم جاش خالیه توخونم

بگین هنوزدادمی زنم برگرددردت به جونم بیابلات به جونم

 

 

 

3.امام رضا  شاعر:امیرارجینی

 

تودل یه مزرعه یه کلاغ روسیاه

هوایی شده بره پابوس امام رضا

اما هی فکرمی کنه اونجاجای کفتراس

آخه من کجابرم یه کلاغ که روسیاس

من که توی سیاهیاازهمه روسیاهترم

میون اون کبوتراباچه رویی بپرم

توهمین فکرابودش کلاغ عاشقمون

یه دلش می گفت برویه یه دلش می گفت بمون

که یهوصدایی گفت تونترسوراهی شو

به سیاهی فکرنکن تویه زائری برو

من که توی سیاهیاازهمه روسیاهترم

میون اون کبوتراباچه رویی بپرم

 

واین هم بیتی که درشعرخوانده نشد...

اگه دریام که باشه راه اقیانوستون

تشنگی می کشم تابیام پابوستون

 

 

4.حسرت خیس  شاعرمحسن چاوشی

 

دوباره خرون اومدنم نم بارون میزنه توصورتم

بوی خاک ونم کوچه میگه هنوزدیوونتم

رعدبرق فهمیده انگارزندگیم شده غم انگیز

دستای کیوگرفتی زیربارونای پاییز

می خوام اینجا باتوباشم زیربارونادوباره

ولی افسوس نه توهستی نه دیگه بارون میباره

خزونم داره میره نموندبرگی رودرختا

من هنوزمنتظرم توی جاده تک وتنها

دیگه بارون نمی باره توی جاده پربرفه

به خدای آسموناعشقت ازیادم نرفته

میخوام اینجاباتوباشم زیربرف وبادوبارون

نیایی باخاطراتت سرمی زارم به بیابون

می خوام اینجا باتوباشم زیربارونادوباره

ولی افسوس نه توهستی نه دیگه بارون میباره

 

 

5.کلاف زندگی  شاعر:حسن صفا

 

کلاف سردرگم زندگیمومی شکافم

به عشق تواونودوباره ازنومی بافم

حتی اگه این خونه زندون بشه می خندم

زندگیم ازدست توداغون بشه می خندم

می گذره این دلخوریا،می گذره

عمرتوبامن به خدامی گذره

می گذره این دلخوریا،می گذره

عمرتوبامن به خدامی گذره

کلاف سردرگم زندگیمومی شکافم

به عشق تواونودوباره ازنومی بافم

حتی اگه این خونه زندون بشه می خندم

زندگیم ازدست توداغون بشه می خندم

اونکه به ویرونی این خونه زدمن بود

زلف پریشون توروشونه زدمن بودم

به فکرمن باش که کسی روجزتوندارم

حوصله این همه تنهایی روندارم

 

 

6.صبوری  شاعر:امیرارجینی

 

آهای توکه این همه دوری ازمن

این روزادرحال عبوری ازمن

آهای توکه فکر می کنی سوزوندی

دارو ندارمو بادوری ازمن

طاقت نداری ببینی می دونم

اینهمه طاقت وصبوری ازمن

ستارها می کن پشیمون شدی

می خوای بگی که غرق ونوری ازمن

فکرنکنم بشه باصدتا دریا

اینهمه نفرتوبشوری ازمن

نمی دونم می خوای باقلب سنگی

دل ببری بازم چجوری ازمن

پشیمونی فایده نداره دیگه

چشات بایدبارون بباره دیگه

 

 

7.فاصله  شاعر:امیرارجینی

 

به پای چوبی من تبرزده نگاه تو

من نمی تونم برم اما توهی میگی برو

آخه من کجابرم هرجابرم بازم تویی

پیش پای لنگ من یکه وتنهامی دویی

تووفاصله باهم یکی شدید،منوپاهام برسیدن ناامید

کاش میشدمی رسیدم تابدونم،تووفاصله باهم چیامی گید

من به تونمی رسم ای همه ی خوبی من

تونه دورمیشی نه نزدیک یه پای چوبی من

به پای چوبی من تبرزده نگاه تو

من نمی تونم برم اما توهی میگی برو

به صدای من کمی گوش بده

دل به این خسته خاموش بده

ببین ازچی می خونم برای تو

ای همه هستی من فدای تو

 تووفاصله باهم یکی شدید،منوپاهام برسیدن ناامید

کاش میشدمی رسیدم تابدونم،تووفاصله باهم چیامی گید

 

 

8.بانوی من    شاعر:امیرارجینی

 

آخرچه کارداری باآسمان آبی

بانوی من تو وقتی دریای غرق آبی

باموی لخت وتیره چشم خماروخیره

تلفیقی ازدوچیزی آبادی وخرابی

مثل شرابهانه بانوی من تو درمن

سرگیجه های بعدازنوشیدن شرابی

باموی لخت وتیره چشم خماروخیره

تلفیقی ازدوچیزی آبادی وخرابی

آنروزهاچه چه بودی این روزها چه هستی

آنروزهادرختی این روزهاطنابی

واین هم 2بیتی که درشعرخونده نشده...

 

هرشب به خواب دارم می بینمت تواما

یک شب نمی توانی بایادمن بخوابی

بایادتوچه زیباست دردوردستهایش

تنگ غروب دریاتلفیق زردوآبی

 

 

9.خش خاش    شاعر:محسن چاوشی

 

ببین چه چیزا میکارن توی زمینای خدا

گلای خشخاش وعلف این آدمای بی خدا

اراده کن خنجربکش بزن به قلب اعتیاد

یشه خشخاشوبزن بزن تاجونش دربیاد

چطورمیشه غصه نخوردازدیدن برادم

که جون میده کنارشب لحظه به لحظه دم به دم

بزن که روزای بدت شکنجه جونش بشه

ضربه ی آخرت اون تامرزمردن بکشه

 

 

 

 

 

 

– آلبوم پرچم سفیدمردم آزار
Man – tormenting
خیلی وقته حرفامو از چشام نمی خونی
حالمو نمی پرسی دردمو نمی دونی
هم ازم گریزونی هم می گی دوسم داری
زخم می زنی اما از جذام بیزاری
دیر می رسی از راه اسم این زرنگی نیست
زود می ری اما این عادت قشنگی نیست
با خودت که درگیری از همه طلبکاری
من که از تو دل کندم بس که مردم آزاری
هم می گی دوسم داری هم ازم گریزونی
حالمو نمی پرسی دردمو نمی دونی
با دروغ همدستی از غرور لبریزی
جای آبروداری آبرومو می ریزی
هفت خط ومرموزی مثل مهره ماری
مهربون شدی امروز باز چه نقشه ای داری
هیشکی ازتو راضی نیست از همه طلبکاری
من که از تو دل کندم بس که مردم آزاری


2 –
جوابم نکن
Do not reject me
جوابم نکن مردم از نا امیدی
شاید عاشقم شی خدا روچی دیدی
خیال کن جواب منودادی اما
عزیزم جواب خدا رو چی می دی
همین جوری اشکام سرازیر میشن
دیگه از خودم اختیاری ندارم
من از عشق چیزی نمی خوام به جزتو
ولی از تو هیچ انتظاری ندارم
صبوریم کمه بی قراریم زیاده
چقدر بی قرارم من صاف وساده
عزیزم چقدر سخته دل کندن از تو
عزیزم چقدر تلخه کام من از تو
نزار زندگیم راحت از هم بپاشه
جوابم نکن مردم از بی جوابی
یه چیزی بگو پیش از اینکه بمیرم
به خوابم بیا پیش از اینکه بخوابی
شب از نیمه های زمستون گذشته
به خوابم بیا پیش از اینکه بمیرم
اگه پا به خوابم گذاشتی عزیزم
یه چیزی بگو بلکه آروم بگیرم


3 –
خوان هفتصد
Seven hundred round
این حریف خسته رو خسته تر نکن دیگه
این درای بسته رو بسته تر نکن دیگه
این همه سنگ نپاش این همه سخت نگیر
واسه عشق بمون واسه عشق بمیر
من باید چکار کنم منو باورت بشه
که یه کم تحمل و عاشقی سرت بشه
این چه راه و رسمیه این چه امتحانیه
خوان هفتصدم گذشت این چه هفت خوانیه
چشمات نمی بینن پاهات نمی مونن
دستات نمی گیرن این دست بی تابو
با من نمی خندی با من نمیخونی
قابل نمی دونی این چشم بی خوابو


4 –
با من بمون
Stay with me
چشمات و باز کردی دنیام زیر و روشد
چشمات و بستی وباز تاریکیام شروع شد
موهات کهکشون و چشمات ستاره هاتن
منظومه های شمسی جفت گواره هاتن
کی بین مهربونا مثل تو مهربونه
نامهربونی با تو بد نیست بد شگونه
با من بمون با من بمون
با من بمون با من بمون
شب بود خسته بودم چشاموبسته بودم
خورشید سر زد ومن پیشت نشسته بودم
چشاموباز کردم دیدم ازت خبر نیست
دیدم برام تو دنیا از توعزیز تر نیست


5 –
خواب بعد از ظهر
An afternoon nap
عمر زندگی کوتاست مثل شعله کبریت
عمر هر چی غیراز عشق مثل عمر کوتاهه
همسفر شدن مثل دربدر شدن خوبه
پس قدم بزن با من بین راه وبیراهه
من که قلب کوچیکم بی توکاسه خونه
منکه کاسه چشمم جز تواز کسی پر نیست
دوست داشتن یا عشق دوست دارم با عشق
عشق من به دوست داشتن قابل تصور نیست
عشق چند قدم راهه از اتاق تا ایوون
عشق دستته وقتی میز شامو می چینه
مثل خواب بعدازظهر تلخه اما می چسبه
مثل چای بعد از خواب تلخه اما شیرینه
من که قلب کوچیکم بی توکاسه خونه
منکه کاسه چشمم جز تواز کسی پر نیست
دوست داشتن یا عشق دوست دارم با عشق
عشق من به دوست داشتن قابل تصور نیست
از پرنده تا لونه از کویر تا بارون
از اتاق تا ایوون عشق بهترین راهه
اسمون تویی وقتی ماه داره می خنده
عشق من ببین امشب آسمون چقدر ماهه


6 –
بگو مگو
Argument
توخیلی وقته خودتو میخوای بی ابروکنی
روتو ازم بگیری به هر کی خواستی روکنی
موندن و رفتنت دیگه فرقی نداره واسه من
اره روچون فروکنی چه در کشی چه تو کنی
چشم دنبال کیه حرف حساب تو چیه
برای چی خوشت میاد با من بگو مگو کنی
یه بی وفا مثل خودت یه صاف وساده مثل من
پیدا نمی کنی اگه دنیا رو زیر ورو کنی
توخیلی وقته خودتو میخوای بی ابروکنی
روتو ازم بگیری به هر کی خواستی روکنی
موندن و رفتنت دیگه فرقی نداره واسه من
اره روچون فروکنی چه در کشی چه تو کنی
بخیه رو بخیه می زنم به تیکه پاره دلم
این همه وصله پینه رو چطور میخوای روفوکنی
چشم دنبال کیه حرف حساب تو چیه
برای چی خوشت میاد با من بگو مگو کنی
یه بی وفا مثل خودت یه صاف وساده مثل من
پیدا نمی کنی اگه دنیا رو زیر ورو کنی


7 –
قطار
Train
دلت که می لرزید من با چشام دیدن
تو زل تابستون چقدر زمستونه
هوا گرفته نبود دلم گرفتاون شب
به مادرم گفتم هنوز بارونه ... هنوز بارونه
قطار رد شدو رفت مسافرا موندن
مسافرا که برن قطار میمونه
توبرف بارونی قطار قلب منه
قلب شکسته من توبرف مدفونه
دونه به دونه غمی ریل به ریل شبم
غم توی خونه من هر شبومهمونه
امشب بخوابه من بیدارم
من شبو زنده نگه می دارم
بگو شب بخوابه من بیدارم
من شبو زنده نگه می دارم
یه شب که سردم بود به مادرم گفتم
هوا که سرد میشه یاد تو میفتم
طفلی دلش لرزید دلش دوباره شکست
تو زل تابستون توکوچه برف نشست
مسافرا شعرن تو برف وبارونی
قطار قلب منه چشمتوپنجره هاش
پنجره ها بستن مسافرا خستن
ببار تا دم صبح به فکر هیچی نباش
دونه به دونه غمی غصه به غصه شبم
کاشکی یه روز صبح شه کاش فقط ای کاش
امشب بخوابه من بیدارم
من شبو زنده نگه می دارم
بگو شب بخوابه من بیدارم
من شبو زنده نگه می دارم


8 –
پرچم سفید
White flag
زیر پرچم سه رنگ واسه پرچم سفید
مادرم دعا می کرد پدرم می جنگید
قلبمون اون روزا اینهمه ترک نداشت
دلمون شور می زد دستامون نمک نداشت
حالمون اون روزا اگه رو به راه نبود
عوضش امیدمون کسی جز خدا نبود
روزای در به دری شبای بمبارون
دنبال نفت بدو تو صف غذا بمون
دست خالی زیر گوله بارون بودیم
خسته بودیم اما مرد میدون بودیم
رفقای مدرسه ام هنوزم یادم میان
کاش می دونستم الان همکلاسیام کجان
خنده های خواهرم لاله بود و پژمرد
اشکای برادرم سیل شد دنیا روبرد
سیل خون جاری بود از عطش تا کارون
خیلیا خاک شدن زیر سقف خونه شون
حاج خانوم بهم میگه به دلم افتاده
پسرمظلومم پشت در افتاده
هنوزم بعضی شبا موج بمبه تو سرم
هنوزم خواب می بینم خونه ریخته رو سرم
8
سال زندگی با همین دردا گذشت
8
سال آزگار سخت بود اما گذشت
واسه پرچم سه رنگ زیر پرچم سفید
من هنوز معتقدم باز باید جنگید


9 –
تقاص
Vengeance
بختک رو زندگیمون افتاده پا نمیشه
با گریه هیچ دردی از ما دوا نمیشه
یا هی دروغ گفتیم یا اشتباه کردیم
ما عشق هم نبودیم ما اشتباه کردیم
این قصه اولش با غم شروع شده
پس باید آخرش با غم تموم بشه
اینجوری بهتره حتما مقدره
تقدیر ما دو تا با هم تموم بشه
ما قرارمون بود از عشق هم بمیریم
حتی بلد نبودیم از هم به دل نگیریم
باید قبول کرد پای شکست وایساد
با هر گناه باید کلی تقاص پس داد
این قصه اولش با غم شروع شده
پس باید آخرش با غم تموم بشه
اینجوری بهتره حتما مقدره
تقدیر ما دو تا با هم تموم بشه


10 –
هر روز پاییزه
Every day is autumn
هم دیدنی بودیی هم خواستنی بودی
هم چیدنی بودی هم باغچه مون گل داشت
زنجیر می خواستم دستتاتو بخشیدی
از من تا اون دستا هر دره پل داشت
پل بود اما ریخت گل بود اما مرد
عمر منم قد عشقت تحمل داشت
هر روز پاییزه هر هفته پاییزه
هر ماه پاییزه هر سال پاییزه
پنهونم از چشمات ماه پس ابرم
من کاسه صبرم این کاسه لبریزه
بارون نمی گیرم از دست زنجیرم
بی عشق می میرم من روز دیدارم
از دوستی پر من از دوس دلخور من
آجر به آجر من من پشت دیوارم
لعنت به این دیدار لعنت به این دیوار
لعنت به این آوار من زیر آوارم
هر روز پاییزه هر هفته پاییزه
هر ماه پاییزه هر سال پاییزه
پنهونم از چشمات ماه پس ابرم
من کاسه صبرم این کاسه لبریزه

 

 

سبک های آلبوم
آلبوم تقریبا پاپ نیست
1-
بلوز(اجرای ترومپت در فضای بلوز)
2-
پاپ ( 6/8 اسلو در فضای استانبولی)
3-
هاوس
4-
بلوز (اجرای هارمونیکا در فضای بلوز)
5-
رگی
6-
دیرتی الکترو هاوس
7-
اسلو الکترو
8-
راک مردن
9-
راک تلفیقی با موسیقی سنتی ایران
10-
راک

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد